Niemieckie hale sterowcowe |
C = cywilna, A = Armia, M = Marynarka
CAM | Miejscowość | Okres używania | Długość | Uwagi |
---|---|---|---|---|
M | Ahlhorn | VIII.1915-5.I.1918 | 241/241 241/241 60/260 z 1917 | kwatera główna F.d.L. VII-1917-I.1918 |
CA | Baden-Oos | 1910-... | 160 | |
CA | Berlin-Biesdorf | 1911-... | 135 | Siemens-Schuckert |
CAM | Berlin-Johannisthal | 1910-... | 83 163 | |
CA | Berlin-Staaken | 1916-18 | 240 240 | Zeppelin |
A | Berlin-Tegel | 1912-... | Militär-Groß-Basenach | |
C | Bitterfeld | V.1908-... | 70 160 | Parseval |
A | Bruksela-Agathe | III.1915-1918 | 180 | |
A | Bruksela-Etterbeek | III.1915-1918 | 90 170 | |
A | Brüssel-Evere | III.1915-1918 | 180 180 | |
A | Darmstadt | 1914-1921/22 | 184 | Schütte-Lanz |
CAM | Dresden-Kaditz | 1913-... | 192 184 | Zakłady remontowe [Fot.1] |
M | Düren | XI.1914-1919 | 180 | |
CAM | Düsseldorf-Unterrath | VII.1912-... | 160 184 240 | [Fot.1] [Fot.2] |
CA | Frankfurt-Rebstock a.M. | 1909-... | 160 147 | Zeppelin |
C | Friedrichshafen-Löwental | III.1914-1928(?) | 232/232 | Zeppelin |
C | Friedrichshafen-Manzell | 1899-1909 | pływająca 130 140/140 | Zeppelin, hale z 1899, 1903 i 1907, koniec eksploatacji w 1909 |
C | Friedrichshafen-Riedlpark | 1909-... | 145 200/200 178 235 | Zeppelin |
A | Gontrode-Sint-Denijs-Westrem (koło Gandawy) | III.1915-1918 | 180 | |
CA | Gotha | 1911-... | 175 | |
M | Hage | XI.1914 - 5.IV.1917 | 180 180 180 180 | Wschodnia Fryzja |
CM | Hamburg-Fuhlsbüttel | IV.1911-I.1917 | 160/160 | |
A | Hannover-Vahrenwalder Heide | 1909-1918 | 184 | Flak-Scheinwerfer-Schule |
A | Jamboli (Jambol - Bułgaria) | XII.1915-IV.1918 | 240 | |
AM | Jüterbog-Niedergörsdorf | 1915 - ... | 184 240/240 | |
CM | Kilonia-Kronshagen | 1911 - 2.VIII.1917 | 170 ??? | |
A | Kolonia-Butzweilerhof | VI.1909 - ... | 190 | [Fot.1] |
A | Królewiec | ... - ... | 180 | |
A | Kowno | X.1915 - ... | 240 | |
A | Lahr | 1914 - ... | 184 | Na pd-zach od Straßburga |
CAM | Lipsk-Mockau | 1913 - 8.II.1917 | 184/184 | Schütte-Lanz |
CA | Legnica | 1913 - ... | 170 | [Fot.1] [Fot.2] |
C | Mannheim-Rheinau | 1909 - 1921 | 137 (161 po rozbudowie) 200 | Hala produkcyjna fabryki Lanz |
A | Mannheim-Sandhofen | 1914 - 1921/22 | Schütte-Lanz [Fot.1] [Fot.2] | |
A | Maubeuge | III.1915 - 1918 | 170 | |
A | Metz-Frescaty | XI.1908 - 1918 | 150 | [Fot.1] |
AM | Namur-Cognelée | XI.1914 - XI.1918 | 180 180 180 | |
M | Nordholz | VIII.1914 - 1919 | 200 184/184 244 260/260 | Kwatera główna F.d.L. 14.X.1914 - 5.VII.1917 i 10.I.1918 - 09.XI.1918 [Fot.1] |
A | Olsztyn | 1913-... | 191 | |
A | Poznań | 1913 - ... | 170 | [Fot.1] [Fot.2] |
CA | Poczdam | 1912 - ... | 180 | Zeppelin |
A | Piła | 1915 - ... | 184 | |
M | Jezierzyce k/Słupska (Seddin) | V.1915 - X.1920 | 184 241 | |
M | Seerappen | 1910 - 27.XI.1920 | 240 Seraphine | 10 km na zachód od Królewca |
A | Spich | ... - ... | 184 | 3 km na południe od Köln-Porz-Wahn |
A | Straßburg | 1910 - ... | 85 | Parseval |
A | Temesvar-Szentandras | XI.1915 - IV.1917 | 180 | Rumunia - Timisoara |
M | Tondern | XI.1914 - VI.1918 | 180 Toni 180 Tobias 244/244 Tosca | Dania - Tonder [Fot.1] [Fot.2] |
A | Toruń | ... - ... | 101 | [Fot.1] |
A | Trewir-Euren | 1913 - ... | 180 | |
AM | Wainoden | V.1916 - XII.1917 | 240 240 | 50 km na wschód od Libau (Libawa) na Łotwie - obecnie Vainode |
A | Warszawa | X.1915 - ... | 180 | W 1917 przeniesiona do Schaulen (Siauliai) na Litwie |
AM | Wildeshausen | ... - ... | 240 | Oldenburg |
AM | Wittmundhaven | ... - ... | 240/240 | Wschodnia Fryzja |
C | Zeesen | 1916 - 1921/22 | 240 | Na północ od Königswusterhausen, na południe od Schütte-Lanz-Werft |